maandag 9 september 2013

Tas klaar

Het is me gelukt, mijn eerste spijkerbroek tas is klaar en sinds gisteren in gebruik. Ben er zelf erg blij mee en is helemaal na mijn wens nu. Maar daar ging eerst wel wat aan vooraf:

Eergisteren dan met mijn tas begonnen
Puffen, zweten, mopperen maar uiteindelijk toch gelukt. Mijn tas is dan eindelijk klaar.
Helemaal naar eigen idee en eigen wensen. Mijn eerste opzet was anders, het was laat al laat in de avond en dan merk ik bij mijzelf dat de vermoeidheid en zin afneemt. Zo was hij om 23.00 uur pas klaar

Achterkant
                             Zakje met klittenband erop gemaakt en ketting als decoratie







Flap over gemaakt en geheel gevoerd van binnen




Maar gisteren was ik toch niet helemaal tevreden. Heb tijdje na de tas
gekeken en toen viel ineens het kwartje. Ik had sinds zaterdag nog totaal
geen idee hoe ik de hengsels zou maken of bevestigen. Maar ineens wist ik het
de tas moest aangepast worden.
Het was puffen, zweten, tieren (en dan zeg ik het nog netjes) maken, uit elkaar halen
opnieuw doen maar uiteindelijk had ik een eind resultaat. En zo is de tas nu geworden


De riem heb ik nu als hengsel gebruikt daar zat ook het meeste werk in want
mijn naaimachine kan maar door 3 stoffen. Leer en spijkerstof is te dik dus moest
alles met de hand doen. Rotwerk kan ik je vertellen maar het is gelukt

Als decoratie en om de tas vast te knopen heb ik een oude sjaal gebruikt

Hopla nu helemaal tevreden en sinds gisteren de tas in gebruik.
                                                 Op na de volgende klus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten