zaterdag 28 september 2013

Nek Kussen

Ooit had ik van mijn moeder een pitten nek kussen gekregen voor wanneer ik hoofdpijn had en het was een geweldige kussen die ik veelvuldig gebruikt heb. Deze was letterlijk tot op de draad versleten en nu kwamen de pitten er al doorheen. Maar ja moest wel rondnaaien en dat had ik nog nooit echt gedaan.

Dus eerst restjes stof zoeken. Ik had nog stuk spijkerstof en een verknipte bloes. Deze maar aan elkaar genaaid en toen de oude pittenkussen erop en model knippen. Toen aan de slag, viel me eigenlijk niks
tegen. Daarna oude stof van kussen open geknipt en de pitten in het nieuwe overtrek gedaan. Laatste stukje vast naaien en klaar was kees.

Nu kan ik weer jaren genieten van mijn nek kussen zonder dat ik weer de stad af moest struinen op zoek naar exact dezelfde kussen. Had het al eens gedaan maar tegenwoordig koop je alleen maar de vierkante kleine kussentjes. Dus ben weer blij met mijn nieuwe project en deze kan weer jaren mee.

Voorkant

Achterkant

Voordeel van spijkerstof is weer dat als ik mijn kussen te heet heb gemaakt (wat mij nogal snel gebeurt) dat ik het toch in mijn nek kan leggen door de dikke spijkerstof. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten