donderdag 19 september 2013

Speldenkussen

Ik had hier een hele oude speldenkussen. Deze was gehaakt door mijn oma of mijn moeder daar ben ik dus niet zeker van maar hij had zijn tijd dus echt wel gehad. Het was nog zo'n mooi hoedje wat je vroeger veel zag. Nadeel van deze dingen zijn, dat je ze niet kan wassen maar ook had ik mij aantal keren in de vinger geprikt omdat ongemerkt naalden er te diep in gaan en dan zie je ze niet meer.


Kent U deze nog? 



Dus zelf maar een nieuwe gemaakt. Gelijk maar wat groter omdat ik best veel naalden gebruik omdat ik tijdens naaien te lui ben om eerst te rijgen. Eerst nog even gegoogled wat ik beste als vulling kon gebruiken want uiteraard had ik geen vulling in huis. Nu las ik al aantal keren zand, of schelpenzand want dit houd de naalden ook lekker scherp. Dat had ik natuurlijk ook niet maar wel vogelzand, deze is best grof dus volgens mij kon dat prima.

Aan de slag dus. Maar oooo mensen waar was ik aan begonnen. Dat was nog niet zo eenvoudig want zand kan je uiteraard niet even makkelijk weg drukken. Na veel getier en gemopper heb ik het dan eindelijk voor elkaar gekregen. Blij dat ik gelijk een grote heb gemaakt zodat ik binnenkort niet weer opnieuw hoef te beginnen. Naalden gaan er perfect in en wat ook een voordeel is, is dat het kussen door het zand lekker zwaar is zodat deze niet snel op de grond valt of makkelijk te verschuiven is.


Deze kan de komende jaren dienst doen

Zo en nu is de naaidoos aan de beurt. Alles zit door elkaar heen en zit ook geen overzicht meer in. Dus even opruimen, schoonmaken en alles weer netjes sorteren. Werkt stukken makkelijker want dan hoef je niet zo te zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten