woensdag 21 december 2011

Kerst frustaties

Jullie ook zo'n hekel aan kerst? Ik wel dus. Vind het een vreselijke feestdag waarbij iedereen verplicht word om "gezellig" te zijn met je naasten en familie......behoor je dat niet het hele jaar te doen, moeten ze daarvoor kerst inroepen, vind het maar raar.
Doe hier dus ook niet aan mee, mijn man en ik blijven lekker samen thuis en maken het hier wel op onze manier gezellig. Wil ik "gezellig" samen zijn met familie dan kies ik daar een andere datum voor maar zeker geen kerst.

Kerst, mensen vieren het door de vrouwen hele dagen gestrest in de keuken te laten staan om het perfecte maaltijd te kunnen maken. Moe en voldaan zit ze dan aan tafel, zodat iedereen zich kan vol schransen. Het resultaat is dat iedereen na het uit eten onderuit gezakt op de bank zit en moeders en  eventueel dochters hierna alle zooi in de keuken kunnen opruimen.
Wanneer ze dit gedaan heeft mag ze eindelijk 's avonds doodmoe op de bank pleuren en heeft ze pech dan zal vaders vragen wanneer die koffie gezet word

Nee laat mij het maar op me eigen manier vieren, ik doe zeker hier niet aan mee. "Verplichte" familie bezoekjes en gezelligheid, bah wat heb ik er een hekel aan.
Zondag staan wij samen in de keuken het vlees en de groentes te snijden om daarna heerlijk met ons tweeën te gourmetten. Daarna gezamenlijk alles opruimen en samen op de bank pleuren om samen naar een dvd film te kijken. Ik ga niet gestrest de kerstdagen in en ben 's avonds niet doodmoe van al het koken en opruimen en zorgen dat de familieleden elkaar niet in de haren vliegen.

Ik wens dan ook alle moeders, schoonmoeders en dochters veel sterkte het komende weekend die dit allemaal wel moeten doorstaan

2 opmerkingen:

  1. Dat heb ik ook...die verplichte nummertjes, als kerst - oud & nieuw - pasen etc. Ga ook liever zo spontaan naar iemand heen. Ieder mag hier weten wat ze willen gaan doen met zulke dagen..toch blijven ze het graag een dag in huis, zich laten verwennen door moeder de gans. Gelukkig helpen ze allemaal mee...maar de keuken is mijn domein! Mag graag eten koken, voorbereiden etc. Maar we gaan gourmetten...ik maak alles klaar en ieder maakt zijn eigen eten klaar, ideaal...samen afruimen..en ze mogen zelf koffie pakken hahaha.
    Maar wij hebben geen kerstboom in huis! Wel beetje versiering en buiten hangen lampje :-))
    Nog 2 weken zitten we al weer heerlijk in het nieuwe jaar..nieuw begin van een mooi jaar...kijken wat ons dat gaat brengen. In ieder geval veel ondernemen ;-) Ik heb er zin aan.

    Hele fijne feestdagen en dat alle mensen eens tot bezinning komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je reactie. Ik zal ook blij zijn als nieuwe jaar er is. Staan ook veel nieuwe dingen op stapel waar ik helemaal aan toe ben ;)

    BeantwoordenVerwijderen