maandag 3 maart 2014

De vaat is dof

Kennen jullie dat. Je doet de vaat in de vaatwasser en ondanks dat je de "beste" producten gebruikt die beloven dat de vaat glanzend en schoon uit de machine komen, bij jou dof eruit komt. Wat je ook doet, of je nu wel of niet voorspoelt het maakt niet uit.
Ik ben eens gaan googlen en kwam via oma's tips heel wat goede tips tegen. Aantal heb ik er ook van gebruikt en heb eindelijk iets gevonden waardoor mijn vaat er schoon uit komt, zonder doffe plekken op mijn bestek en glazen.

Allereerst een scheutje schoonmaakazijn zo los in je machine doen. Daarbij doe ik ook altijd schoonmaakazijn in het vakje van de spoelglansmiddel. Voordeel ervan is dat het goedkoper is en geen blauwe film achterlaat op de glazen. Je kan ook half, half doen. Deel schoonmaakazijn en deel glansspoelmiddel.

En dan de tip die echt geweldig werkt. Doe om je bestekbak , om het hengsel een stuk aluminiumfolie. Echt een aanrader. Sinds ik dit doe heb ik geen doffe bestek meer maar ook geen roestplekken erop. Zo ziet dat eruit

Echt het is zo simpel en werkt perfect. Probeer zelf maar eens. Ik vind het de beste tip die ik las op het internet. Heb echt mooi glanzend en schoon bestek in mijn la liggen. Om de zoveel tijd het aluminiumfolie verwisselen en je kan er weer een hele ruk mee verder. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten